2002-06-10

Mitt liv –so far- som Cherinne

*2002-06-10*
Jaha, så var man gift :) Har ju bara gått snart (om ca 22 minuter) 2 dygn sedan jag blev Fru Cherinne B. No more Fröken Cherinne Susanne Carlsson(eller alltså, Susanne har jag ju inte tagit bort, men Carlsson).

Jag mår inget vidare. Är jättehes, lite ont i halsen och täppt. Har nu sovit totalt 8 timmar de 3 senaste dygnen. Tog 2 propavan igår kväll men sov bara ca 4 timmar i alla fall..!! *SUCK* Javisst, självklart är jag uppvarvad fast ganska lugn ändå, om man kan säga så? ;-) Nämen, jag känner ju att jag är helt SLUT i kroppen och knoppen men ändå går ju hjärnan på högvarv. I morse vid ca 04.30-tiden tog jag bilen och körde till dygnet-runt-öppna apoteket inne i stan. Köpte Rinil Nässpray. Det är om man är pollenallergiker. Vad jag vet är jag inte det, men när jag pratade med prästen igår sa han(vi pratade på mobilen, på väg hem till Sthlm) att jag lät som jag var allergisk. Tänkte att det skadar ju inte att testa. Clarityn fick man i alla fall tydligen inte ta om man var gravid, viljet jag ju är :)


Pratade med mamma och pappa för ett litet tag sen. Pappa tyckte jag skulle sjukskriva mig och genast ta kontakt med vårdcentralen. Gjorde så, men deras telefoner skulle vara ur funktion hela dagen så får vänta tills imorgon. Ringde i alla fall till Försäkringskassan och sjukanmälde mig. Eller beställde blankett var det väl egentligen, närmare bestämt.


För en dryg halvtimme sen bad jag Anton att gå ut med Tim så att jag fick vila lite. Så nu är de två i någon park här i närheten. Tim var rätt ledsen. Ja, han har ju inte fått göra nåt direkt kul idag precis… Han följde med mig när jag skulle åka och lämna tillbaka brudklänningen. Mamma trampade ju på den så att det hade blivit hål i den. Fick betala 580 kronor för det, då tog hon bara betalt för själva tyget och ej arbetet. Hon var (ÄR) jättegullig och jag ska rekommendera henne till alla som ska gifta sig!! Klänningen var så HIMLA FIN och underbar å vacker å… ja, jag kände mig verkligen som en prinsessa i den. Jag fick MYCKET komplimanger för den och mitt utseende :=)Precis som det ska vara, med andra ord :)

Kl.17:33
Precis hemkommen från Solna Centrum. Hojjade dit. Först till en klockaffär och köpte en Swatch-klocka till Älsklingen, 560:-. Det är en 007-klocka. Swatch hade tydligen designat en klocka för varje film och den jag valde (vit) var för filmen ”Live and let die”. Tyckte det var ganska passande till Älsklingen, då han diggar Guns n’ Roses. Plus att den var snygg förstås!
Nu fick Anton ett utbrott igen. För att Tim hade sprutat ut all jordgubbsmjölk på golvet. Jag köpte nämligen en chokladmjölk och en jordgubbsmjölk på såna här små tetror.
Kl.19:15

Har legat på soffan ett tag. Kom precis från ett härligt skumbad (gjort på badsalt). Avnjöt badet tillsammans med en folköl (3,5:a). Ringde även Greta (farmor) och pratade lite. Pratade också med Martin. Nu känner jag mig redo för psyket eller nåt! Näe, inte riktigt, jag känner mig bara såå jävla trött, slut, färdig, helt sonkad helt enkelt!!! Nu funkar inte internet *grrrr*.. Jag som ville kolla mailen! Jaaa, jag är lite uppvarvad, men är det så himla konstigt då!? Hallå! Jag har sovit 8 timmar (MAX) de tre senaste dygnen.

Köpte även två par shorts till Anton på H & M. Han behövde nämligen nya. Köpte ett par nya mammabyxor, vita och en aprikos mammatop, också det på Hennes. Thank God for Hennes ;-)
När jag var i centrum ringde jag Karin, Tanjas kompis som har jobbat som frisörska. Frågade henne om hon hade lust att klippa mig. Det hade hon, men visste inte om hon hade tid den här veckan. Nu när jag är gift och fick min fina frisyr tänkte jag klippa av mig mitt långa hår… JA, det har faktiskt blivit rätt långt nu :) Men jag har ju typ JÄMT tofs och vad är det då för meningen med att ha långt hår?? Trivs bättre kort hår också, så… Snart ryker det :) Hi hi… *KUL*
Innan jag hojjade till centrum ringde jag till Mia S. Hon som har radhusfyran i Upplands Väsby, som vi flyttar till på lördag. Hon frågade om vi ville ha hennes plastbord med tre stolar till. Självklart vill vi det! Jag erbjöd mig till och med att betala för dem, men hon skrattade och sa att de hade hon köpt –89 så det ville hon absolut inte :)
GOD NATT för idag, kära dagbok… eller vad du nu är :)
~        ~        ~        ~        ~        ~        ~        ~
2002-06-11
Kl.03:19
Vaknade alldeles nyss. Ingen förbättring i näsan. Fastän jag sprutade med nässpray så hände ingenting… eller jo, vänta! Det blev visst bättre nu :) Sorry, här sitter jag å ljuger ;-)
Känner mig lite groggy, som vanligt… Jag tog ju två sömnisar igår kväll. Ganska tidigt på kvällen om jag inte minns helt fel, vid 20? Njaä, det var nog lite senare ändå… Kanske mellan 20-21. Det kanske inte är så superviktigt att veta den exakta tidpunkten…
Idag har jag lite att göra… Eftersom Tim ska gå på dagis idag (den här veckan blir det bara idag och på torsdag, hade nämligen ändrat till 15 h/veckan fr.o.m juni så.. Men på torsdag blir ju således hans sista dag på Solens Förskola, avdelning Bladet. Lite sorgligt är det allt! De har varit jättebra där, tycker jag :)


Forts.. 2002-06-11
Jag ska söka dagisplats åt honom på det dagiset som ligger närmast, Blomman, tror jag Anton sa att det hette! Sen får vi se om jag får en plats och i så fall om jag tar den eller om han ska få vara hemma med mig och Nils.
För övrigt har jag en jättemage. Såhär stor mage hade jag definitivt inte när jag väntade Tim.. naä, verkligen INTE(med eftertryck ;-)).


Undra hur mycket bröllopsfesten med allting kostade egentligen? Jag ska skriva ner sen alla de utgifter som jag har papper på, dvs kvitton :) Mamma och Pappa har inte fått fakturan från festlokalen än! Jag är allt lite nyfiken på den :) Mamma och Pappa ska ju även betala häst och vagn’en. Det kostade 2.300.


Jaha, vad ska jag prata om nu då? Hmm, låt mig tänka… Jo, kan ju berätta om min senaste idé *fniss*… När vi satt i bilen på väg hem satt jag och filosoferade för mig själv… Kom på att jag skulle kunna tänka mig att flytta till vårt hus i Tranden och bo där en säsong, dvs t.ex. jan-maj. Anders tyckte inte det var en sån realistisk idé, men det tycker jag :) Han skulle utan problem kunna åka hem varannan helg för att ha Jimmy. Han skulle kunna ha honom hemma hos mina föräldrar, no problems… Eller säger jag ja ;-) Nämen, jag har svårt att tro att de skulle säga ‘nej’ till en sådan god sak :)


Igår när jag for runt på olika ställen så berättade jag att jag gift mig och visade stolt upp ringen :) Det känns jättebra och superkul att ha gift sig! Dessutom med Den Riktigt Mannen i Mitt Liv!  *ve å fasa*, tänk om jag gift mig med Martin.. tur att jag inte gjorde det. Han var ju på mig  och VILLE att vi skulle göra det. Men jag hade alltid en massa bra anledningar att komma med, varför vi skulle vänta… Visste ju rätt tidigt att – det här kommer ALDRIG hålla – livet ut. Sen att jag inte skulle palla längre än ca 1 år och 2,5 månad är ju en annan sak. Trodde nog att vi skulle vara tillsammans i några år… men så blev det visst inte! Nope, man vet inte alltid vad livet har att erbjuda från spännande ryggsäck.


Jaha, så – hur mår du Cherinne, Cherinne Susanne B? Hi hi, jag köpte ju lite grejer igår så fick skriva min namnteckning ca 3 gånger (eller var det fler..??) , men faktum är att det faktiskt blev den gamla vanliga, tråkiga… Första gången tänkte jag inte ens på det utan skrev glatt min coola Cherinne Carlsson-namnteckning. Men jag var ju faktiskt tvungen att använda den eftersom jag inte har bytt ut några av kreditkorten än :)

Se där – ännu fler telefonsamtal om jag nu så vill :) För att skaffa nya kort alltså :)
På morgonen var jag ju till vår närbutik där de har det mesta. Anton vill inte gå till indiern-affären (som har öppet till 22 varje dag) för han tycker inte de är speciellt trevliga där. Hur som helst, då köpte jag ett gäng tidningar… *suck*, att man aldrig lär sig.. fast faktum är att det är bara tidningar som vi kan ha nytta av, det är olika Hem-inredningstidningar och så Föräldrar och Barn förstås ;-)

Igår kväll föreslog jag att vi skulle kolla på videofilmen från bröllopet. Henry filmade inne i kyrkan. Det var jättekul att se :) *HÄFTIGT VÄRRE* kan man lugnt säga :) Men somnade innan det var klart(alltså, inte Henry *fniss*, utan jag :)). Kände mig som jag hade knark i kroppen.. eller det var nog en dum liknelse eftersom allt jag tagit i knarkväg, är, att ha rökt en haschcigarett och delade den då med Anna(plus Mira, plus turkarna..?? Kommer faktiskt ej ihåg, jag har ju ett bedrövligt dåligt minne *trist*). Plus att jag samtidigt var “under the influence of alcohol”, så vet inte om det lilla jag kände var haschciggen eller alkoholen. Spelar mindre roll, eftersom jag inte är så nyfiken på att pröva igen (det här var väl när jag var en sisådär 18 eller nåt…). Fast, jag hade ju faktiskt knark i kroppen, hade ju tagit 2 sömnisar.


Nu e klockan 03:44 och jag tar en liten paus i skrivandet, later gator!
Hej igen! Det blev inte så superlångt uppehåll :) Klockan är nu nämligen 04:23. Hopplöst att försöka somna :( Det känns som att det växer i näsan när jag ligger ner… Snorberget alltså! Det liksom förökar sig därinne när jag ligger ner… Inte kul! Kan inte ens minnas när jag var såhär sjuk! Fast jag är ju i och för sig inte SÅ sjuk i den bemärkelsen att jag t.ex. har feber, för det är jag förskonad ifrån :) Igår tänkte jag ta tempen men det var svårt att hålla den stilla i munnen när jag var tvungen att ha munnen öppen för att kunna andas någorlund normalt :-/ Den stannade i alla fall på 36,2 – sen gav jag upp. Kanske ska ta och testa med den andra tempen istället, den som man har i rumpan eller 10 minuter under armen. Japp! Så får det bli :)
Sådärja J Nu sitter tempen på plats, fint å stilla i vänstra armålan ;-)

05:01
Nää, det går inte att somna om. Nu ska jag gå till köket och skrapa mina två Triss-lotter och två tio-lotter som jag köpte igår förmiddag.
Hade nästan glömt bort att Mandy och Sofie kommer hit idag. Kom på det alldeles nyss! Köpte nämligen en topp och shorts i den begagnade babyklädesaffären här på Råsundavägen. De var jättesöta! Och tydligen inhandlade i USA, i Disney-affären så det lär ju knappast krylla av småtjejer som kommer ha samma kläder. Nalle Puh var med på toppen också!
Nu är klockan 05:30 och jag har bestämt mig för att ge mig ut på ännu en barmhärtighetsfärd! (som jag gjorde tidigt igår morse, fast då var klockan bara ca 04.30-05-nånting… Jag berättar mera sen! Gotta go! Gotta catch ‘em!


Kommentarer:
Postat av: Cherinne, även kallas ~*Nova*~

Ingen som orkat läsa igenom min långa story från 10 juni, 2002?? *fniss* Kan jag ju i och för sig förstå.. för det hade jag inte heller orkat =) Inte NU, i det här tillståndet iallafall... *kram*

2005-06-20 @ 22:13:39
Postat av: jodå

Men finns inte så mycket att säga om de bara.

puss sötis

2005-06-20 @ 23:44:02
Postat av: jodå - E det du Jocke?

HA HA... Det e DU =)

2005-06-20 @ 23:45:15

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits