Skitungar å Dålig Mamma

I eftermiddags tog jag barnen en sväng och åkte till Täby Centrum för omväxlings skull. Skulle köpa present till Nils fröknar eftersom han ska börja på Tims avdelning efter sommaren. Handlar det jag ska (3 olika "böcker", såna cd's man kan lyssna på) men hade tydligen tagit en barnbok.. he he.. Nåja, när vi ska fixa det så säger jag till Tim att han kan ta Nils(som satt i vagnen) och vänta utanför.

 

Tror ni de var kvar när jag kommer någon minut senare? Nope, spårlöst försvunna... Å Täby e ju så litet.. (för er som inte känner till Sthlms-trakten kan jag säga att Täby centrum e STORT) Sprang runt, bl.a till BR för där borde de ju vara, tänkte jag.. Nej, inte där. Frågade på Coop var Informationen fanns. Hittade dit och sa att barnen dragit. Hon ropade ut en efterlysning och jag lämnade mitt mobilnr. Fortsatte leta utan att hitta 2 busfrön. Efter ett tag ringer hon från Informationen och berättar att barnen fanns på BR. Jag går dit och de är precis vid utgången. Där står två mammor som berättar att de var på väg ut med varsin leksak. Barnen är jätteglada och säger "vill ha vill ha", typ... Hmm... YEAH RIGHT. Tim hade någon pokemonleksak och Nils hade någon stor Ninja Turtlesak. In their dreams, liksom...

 

Sen gick vi till Metro och handlade lite mat och sen HEM. *puh*

 

Väl hemma så frågar David om det är okej att Tim följer med honom och hämtar Olle på dagis. Javisst, självklart.. Å om han kunde äta där? ja, det var ju oxå ok så klart.

Nu för ett litet tag sen kommer David och frågar om barnen(dvs Tim & Olle) är här? Eh, näää... Borta! Jag stannar kvar här med Nils och tar hand om Olles lillesyster Vanja. Olles kusiner hade hittat dem i skogen. Suck, säger jag bara.. Har 4-åringar svårt för att lyssna eller? Försökte förklara för Tim att det faktiskt finns elaka människor som kan röva bort små barn. Det funkar ju liksom inte med annat än hot. Men även det verkar ju inte bita, så vet inte vad man ska säga?

 

Ang. Dålig mamma...

När jag är såhär så har jag inte så mycket tålamod med barnen och blir fort arg, skriker å har mig på dem. De får godis hur som helst, annars är det ju bara lördagsgodis som gäller. Allt för att de ska vara nöjda å glada. Som ikväll, t.ex. Frågade Nils om han ville ha kyckling eller revbensspjäll, han skulle ha kaka revbensspjäll... eeeh, va? Vad betyder det? Näe, revbensspjällen dög inte, så Nils middag bestod av en hög med digestivekex =(

 

Nåja, Nils somnade ganska omgående tror jag. Han har ju inte sovit många minuter idag och det märktes också på honom här på kvällen att han var trött. Allt var fel. Tim ligger i min säng och förhoppningsvis sover han också nu.

 

Jag har börjat dricka öl igen.....


Kommentarer:
Postat av: 122:an

Ja men är dom inte söta våra busfrön så säg!? ;OD
Nähä, nu får våran lilla Ollle stanna endast på gården veckan ut i allafall! ;O)
Tänk inte att du är en dålig mamma utan tänk att du är en mamma som mår mycket dåligt just nu, det varar ju inte för alltid, eller hur, utan det kommer att bli bättre.

Pöss å kram på dig!

2005-06-28 @ 22:44:50
Postat av: Cherinne

Ja, eller hur.. he he, när de sover ;)

Mmm, absolut! It's a deal. Tims pappa kommer på fredag och hämtar honom å då e han med honom till den 3/7(även Nils med sin pappa ;)).

Pöss å Kram tebaxs! Å du! Lilla Vanjis e ju så söt så man vill äta upp henne =)

2005-06-28 @ 23:11:20
Postat av: DorisDay

Hallo i värmen,,, Du låg på lite om att jag skulle kommentera din blogg,,, här kommer det då,,, =)
Jag funderade lite på,, Det du skrev,, -Har 4:a åringar svårt för att lyssna? Hmmmmm säger jag då,, För, lite nervigt känns det, om du släpper ut en fyra åring med lite info,, för en fyra åring BEGRIPER inte bättre,, Du kanske skulle vara ute TILLSAMMANS med barnen istället,,, Då dom är så små,, Du behöver ju heller inte vara en dålig mamma, bara för att du mår dåligt, men kanske du skulle be att få lite mer hjälp av barnens far de perioder du inte mår så bra, Borde ju ligga i hans intresse att barnen har det bra väl?,,,,,,

Nåjaa,, hoppas du får vilat upp dig i stugan nu,Och att du klarar komma igen med nya krafter då du kommer tillbaks,, sommarkramen,,

2005-07-08 @ 10:06:35
Postat av: Nova

Hejsan Doris :)

Ja, det där med barnsnacket har vi redan pratat om på msn så ;)

Nu mår jag finfint och har gjort det i några veckor. Fit for fight igen, så att säga :) Hoppas du har en riktigt fin sommar!!! *KRAMEN*

2005-08-01 @ 01:42:10

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits