Söndag

22.20 går Digis tåg hem till Oslo. Just nu sitter han och fixar med min nya Sony Ericsson K750i, den e verkligen snygg och cool.

 

Idag vaknade vi kl.13 av att det ringde på dörren. Det var barnen som kom hem. Anton kom hit igår em och vi åkte allihopa till S. Vi fick skjuts till stora bilen som vi lämnat kvar hos Å's föräldrar. Anton tog barnen. Jag och Digi åkte till Max, eftersom Digi inte ätit där på 5 år eller nåt.. Men vi beslöt att hoppa det, eftersom det var så lång kö.

 

Vi åkte till Kista galleria men allt var stängt(förutom Mc Donald's typ) så åkte till Statoil och handlade lite smått och gott.

 

Digi lagade mat. Det blev pasta med korvröra(lite olika starka korvar bl.a som jag köpt dagen innan han anlände) - smarrigt värre! Jag fick i mig lite sånt iallafall... åt det framför "Gröna stekta tomater", som det var evigheter sedan jag såg. Blev lite tårar för den är ju så fin!

 

Satt framför tv:n och snackade ett tag. Sedan la vi oss i sängen och fortsatte snacka. Tillsammans med chips(lite rester som fanns kvar från några dagar sen), salta pinnar, gott å blandat och godispåsen Peter skulle fått *ajjabajja Digi - äta upp barnens godis*. Jag åt mest chips och pinnar. Medans jag pratade med Tronic spelade Digi tennis på min nya telefon.

 

Just det..! Efter vi var på Max åkte vi till jobbet och jag gjorde klart veckorapporten som var 1 vecka sen. Digi pratade en sväng med Tronic. Plus att Digi hade föreläsning med mig om hur jag skulle sitta rätt och han ställde även in min nya kontorsstol.

 

8 timmar fick jag iallafall sova till idag. 1,5 propavan och 1 stesolid. Men jag var helt väck.. hade behövt sova mer. Barnen gick mig på nerverna... Nils som tjatar om sin gröna bionicle som han vill ha. Han ska få en - NÄR han slutar med nappen. Han har slutat med napparna på dagis och har även sovit hos Anton utan.. men när han ska sova hemma så väljer han alltid nappen istället för nappen. När man frågar säger han ju att han slutat... Eftersom jag mådde piss ringde jag Greta och förklarade situationen. Hon var snäll och sa att barnen kunde komma och sova hos henne.

 

Vi åkte dit vid 16.30-tiden. Stannade där ett tag eftersom barnen protesterade om att åka dit. Åt några jordgubbar. Hade även ätit LITE av Digis korvröra innan vi åkte till Greta.

 

Jag mår inte alls bra. Har en tid hos min läkare imorgon. Får väl se hur jag mår imorgon men just nu känner jag att jag vill bli inlagd. Är ingen här och ser till att jag äter, dricker jag öl istället och äter typ inget...

 

Kommer bli tomt här i huset nu när Digi åker. TACK Digi för att Du är en sån god Vän och för att du tagit hand om mig så bra i helgen :O) *DINOKRAMAR*


Kommentarer:
Postat av: 122:an

Gummsan, vad jobbigt du verkar ha det just nu :O/
Hoppas att din läkare tar dig på allvar och ser till så att du blir ok igen.
Tusen miljoner styrkekramar till dig!

2005-06-26 @ 22:31:29
Postat av: Nova

Hej 122:an!

Gissa om jag fattade noll när jag såg signaturen "122:an".. he he.. men nu när jag såg din mailadress så vet jag vem Du är =)

Jodå, min läkare kommer allt att ta mig på allvar, det vet jag att han gör för han är BRA.

Tack så mycket för kramarna och Du! Jag är jätteglad för att "Tim" har en sån God Vän i "Olle" ;) Såklart jätteglad oxå för att Olle har såna trevliga föräldrar ;)

*kramisar tebaxs*

2005-06-26 @ 23:16:37
Postat av: snowflake

Du har det riktigt tufft nu och det jag känner när jag läser det du skrivit, är att du kan inte koppla av och att det är så mycket "måsten" omkring dig som du känner dig stressad av (och just nu är du ju extra känslig och minsta lilla sak blir en belastning).
Har jag fel om jag säger att du hamnat i ett ekorrhjul och nu måste du bryta det mönstret, men vet inte när du ska orka det. Kan ju inte så mycket om din sjukdom så du kanske bara sitter nu och skakar på huvudet och tänker.... hon fattar ju ingenting *ler lite*
Nu vet jag inte om du har varit så här dålig förut, men en sak vet jag.......... det kommer att vända och du kommer att må bra igen!
Skickar dig jättemånga kramar och sorry att det blev så långt. Kram Kram Kram!!!!! .... en liten fråga: Vem är Greta?

2005-06-27 @ 16:19:16
Postat av: Nova

Hej Snowy!

Du har så rätt så... har ju barnen att tänka på.. Men, jag har familj som ställer upp när jag behöver det. T.ex. så ställer Nils pappa upp och tar även Tim, om det behövs. Greta är Tims farmor och hon ställer upp och tar även hand om Nils, som ju faktiskt inte är hennes barnbarn. Greta har även en tvillingsyster som är lika engagerad i Tim som Greta är. Och även Nils då'ra ;)

Jag vet också att jag kommer må bra igen, nu går det iallafall mot rätt håll... måste bara börja äta igen...

Min mamma är i Dalarna och pappa åker hem idag men mamma ska stanna kvar en vecka. Hon säger att hon gärna åker hem och hjälper mig men jag har övertygat henne om att han ska stanna.

Å du! Be inte om ursäkt för att det blev så långt, blir bara glad att Du bryr Dig :O) Gillar Dig skarpt vet du :O)

*kramisar*

2005-06-27 @ 16:27:28
Postat av: Mattias

Tack digi för att du är ett sånt bra stöd för nova..

Btw,, har aldrig provat Max-burgare....bara hört talas om dess smaskighet ;)

2005-07-03 @ 17:04:05
Postat av: Nova

Hej Matte =)

Digi fick inte smaka på dem heller, pga hans brist på tålamod, he he...

2005-07-03 @ 17:49:30

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits