Läkarbesök, olycka osv.

Strax innan 09 var jag på plats på sjukhuset. Hann ta en cigg innan jag gick in och "anmälde" mig i receptionen. Jag har frikort nu, så inga pengar behöver läggas på det - skönt :) (gäller till mitten av juni -06)

Jag har ju inte träffat H-P sen juli förra året så berättade lite snabbt att jag fortfarande var arbetslös och så i korta drag om DD. Hans kommentar om DD var: "Han måste vara mytoman"

Sedan berättar jag att jag inte ätit medicinen på över ett halvår och så frågar jag honom vad han tycker om det?

-Du är ju vid dina sinnes fulla bruk så det har jag inte så mycket att säga om.

Han skrev istället ut 2 nya mediciner till mig, som jag aldrig provat: zyprexa 15 mg & Theralen 40 mg/ml

Gissa vad Theralen'en kostade??? My God, säger jag bara....

Anton lämnade Nils vid sjukhuset och Nils och jag åkte till S. Hade ringt lillebror för att fråga om jag fick låna pengar till medicinen. Han var ej i S, men sa att jag kunde åka till Ronja(Å's mor) och få pengar där. Sagt och gjort. Sa till brorsan att 700 nog räckte men fick en tusing av Ronja. När jag och Nils hade gått en bit inser jag att jag glömt ryggsäcken hos Ronja. Pust och flämt.. uppför backen.. kan ju säga att det känns att man röker en del nu... Nåja, sen gick vi till centrum, först till apoteket för att ta nummerlapp. De är ju inte precis speedy gonzales på apoteket.. Sen gick vi till leksaksaffären för att köpa Exo Force-krigare som Nils tjatat om i tid och otid. Köpte lite annat skit oxå, bl.a en Pettsson & Findus-dvd.

Hade försökt få tag på Lulu, för jag vill ju ge henne en liten sak... Pratade med Hans och han sa att hon var på läkarbesök. När Nils och jag sitter på busshållplatsen och väntar på bussen till stationen så får jag äntligen tag på Lulu. Hon visste ej vilken 'Nova' det var så hon skickade sms tillbaka "Vilken Nova?"

Hur som helst, bestämde vi att vi skulle prata när  hon och jag var hemma. Men har fortfarande inte fått tag på henne.

Nu bygger jag och Nils hans Exo Force-krigare.... avancerade grejer, säger jag bara. Bra övning för mig som är Teknikens Missfoster =) Nils däremot, har nog sin pappas gener där...

Dricker lite öl....

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits