Ny dag, nya utmaningar

Var på en andraintervju i morse kl.10. T-banan stannade givetvis och gjorde att jag blev försenad. Men jag ringde och förvarnade. Istället för att gå i mina high heels tog jag en taxi trån t-banan. Tycker INTE om att vara sen!

Den här gången var en Per med på intervjun. Plus Ulla som jag ju träffade på förra intervjun. Ulla är controller. Jag tror Per är en inhyrd konsult som hjälper dem att hitta rätt folk.

Hur som helst så gick intervjun bra! De har en till intervju på tisdag så efter det kommer de höra av sig. Betyder att jag måste ringa bemanningsföretaget och meddela att jag lämnar besked i nästa vecka.

Jag hoppas att jag får det här jobbet! Men jag vågar och vill inte tro någonting utan det får bli som det blir. Blir det inte det här så blir det bemanningsföretaget som "är-en-av-de-största". Väntar fortfarande på svar från "bemanningsföretag nr 34". Hon kanske inte fått tag på Truls. Nåväl, det visar sig.

Fick en lussebulle på elektronikföretaget(där jag var i morse), eller en halv rättare sagt. Nåväl, jag snackade så mycket under intervjun så hade ingen chans att smaska i mig den så den åt jag upp på vägen till t-banan.

När jag lämnade Nisse på dagis i morse så träffade jag Jonna som, också har jobbat på ------. Hon jobbade där i 2 år och fick nyligen nytt jobb. Förut när jag pratat med henne sa hon att trivdes och bla bla... men nu kröp det fram att hon aldrig riktigt trivts där. Känns bara ännu bättre att jag faktiskt kom därifrån.

Om en timme har jag en intervju på ännu ett bemanningsföretag. Hade tänkt byta kläder men gör nog inte det iallafall. Har kjol och ny svart tröja från H&M på mig. Plus mina high heels. Men tar nog bussen dit för jag får såååå ont i mina fötter av stövlarna...

Sen ska jag träffa Matte. Det blir trevligt! Har ju aldrig varit i hans lägenhet. Inte i hans förra heller men nu får jag se den här iallafall.

På återseende gott folk! och Ni! Glöm inte att INTE göra något som jag inte skulle göra;-)

Kommentarer:
Postat av: Agge

Jag skulle inte våga ta ett jobb på ett bemanningsföretag. Min son gjorde det, han satt utan jobb i flera månader. Men nu har han fått börja jobba på ett annat ställe

2007-12-13 @ 17:49:37
Postat av: Jannis

Älskling!
Allt ser bra ut, tycker jag... Du har jobb om du vill, det gäller bara att välja rätt. Om det blir rätt i slutändan kan man aldrig veta. Så är det för oss alla. Väljer man inte rätt så kommer fler chanser. Livet går vidare...det går vidare precis som vanligt. Allt har en mening.

Follow the path...the path of life. You will never know where it leads...Trust the feeling you have...

//J

2007-12-13 @ 20:30:47
Postat av: starfriend

Lycka till Nova å hoppas att någon av intervjuerna leder till ett jobb för dig..
*kul att se att livet leker å att allt e bra med dig..
*kram star*

2007-12-14 @ 07:54:22
Postat av: Millan

Du får säkert jobb på direkten, som jag läst dig så har du framåtanda som heter duga *håller tummen*
Jättelycka till med kärleken Nova, den är du värd och det menar jag *kram*

2007-12-14 @ 08:23:19
Postat av: Nova

Jannis - Mmm, det gäller att välja rätt. Och nu blir det eventuellt 2-3 till att välja mellan, vi får väl se hur det går... *love*

starfriend - Tacktack:-) Visst är det kul!! ;-) *kram tebaxs*

Millan - Jag har ju redan jobb nu, om jag vill.. men vill invänta några andra svar som verkar intressanta. Tack, det tycker faktiskt jag oxå!!;-) *kram*

2007-12-15 @ 08:32:45

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits