Lite om igår

Igår så var det då dags för utgång! Skulle ha mött Noe ute på krogen men det var så tråkigt att sitta ensam hemma och uggla så jag bestämde mig för att åka till Noe & familjen. Skulle gått av i Kärrtorp men pratade i mobilen så missade att gå av så hamnade i Skarpnäck, världens ände, suck.. Fick ta t-banan tillbaka till Gullmarsplan och bussen skulle inte gå förrän 30 minuter senare. Jippi! Ringde och terroriserade E, så att tiden gick lite fortare.

Kom fram vid 19.45-tiden. Hade behövt lite lugn och ro, och då var det ju helt fel ställe att åka till! Noe har nämligen 4 barn, varav 3 under 5... Självklart kunde jag inte låta bli att busa med dem så det var inte preis så att jag och Noe kunde sitta och snacka ostört! Hur som helst, mycket trevligt!

Blev lite stressat på slutet, då vi var tvungna att åka därifrån strax innan 22 så att I kunde få barnen i säng någon gång. Hann alltså inte sminka mig, utan det gjorde jag på Patricia senare. N(Noe's dotter som är 9 *tror jag) fixade förresten jättefina flätor på mig!

När vi kom till Patricia var det inte alls mycket folk. Vi satte oss högst upp, på däck och snackade om allt och inget.

Men det ändrades snabbt.. jag var oerhört social och pratade med allt och alla. Vid ett av mina toalettbesök(förstår inte det där att man ska bli så kissnödig av öl;-)) så är det en tjej som säger att hon känner igen mig. Jag kände inte igen henne alls! Jag sa "Björk kanske"? Jag fick nämligen höra ibland på krogen, när jag var yngre, att jag är lik Björk. Näe, det var inte Björk... Har du spelat basket frågade hon mig? JAAA, tyckte jag. Då visar det sig att hon är en av mina gamla "småtjejer". När jag var 16 var jag nämligen ass.coach åt Flickor -77 Huvudsta. Det var skitkul att snacka med henne!

På slutet av kvällen upptäcker jag att min ena sko är trasig så jag stoppade helt sonika skorna i väskan och gick barfota.... Fick en sur kommentar av en bartender.. Klart det, de ville väl inte ha nåt blodbad! Men what the fuck, i like living on the edge ;-)) Jag säger bara en sak - köp inga skor på Din Sko ;-) De här skorna är nämligen rätt nya, och har väl använt dem kanske max 3 gånger... Så ja, jag ska gå tillbaka med dem! Hoppas jag hittar kvittot i röran här hemma bara...

Noe åkte hem vid 02 men jag stannade kvar to the bitter end. Sen var jag duktig och åkte kommunalt hem. Har nämligen ingen riktig koll nu på om jag har några pengar överhuvudtaget kvar på kortet... *hmmm* Bra jobbat Nova!

Pratade bl.a med en kille från Turkiet. Han hade lite förutfattade meningar om blondiner så jag försökte ragga på lite blondiner åt honom, he he, det var kul... Och han fick det motbevisat - även blondiner kan vara trevliga ;-))

Kom hem vid 06-06.30-tiden, har ingen jättekoll på vad klockan var, exakt...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits