Varför är killar så konstiga?

En bra fråga tycker jag! Men det kanske beror på att kvinnor är från Venus och killar från Mars?!?!

Min kära kompis Mia lyckas ju tydligen alltid träffa killar som blir superkära i henne. Hon kommer från ett stormigt förhållande och vill ta det lugnt nu. Träffar hon någon så ska det INTE vara några snabba puckar. Inte bli sambos, inte träffas varje ledig stund. Ta det lugnt, helt enkelt. Hon träffade en kille från nätet nyligen och de började dejta. Han var på samma våglängd som henne från början. Bara det att Mia har varit skild i några år och han skulle precis flytta. 3 barn inblandade. Så hon sa också att hon tyckte det var lite jobbigt eftersom hon redan hade "gjort det där".

Hur som helst, så föll han huvudstupa för henne och sa att han älskade henne, efter allt för kort tid. Mia höll på att skita på sig och sa också det till honom(kanske inte riktigt det ordvalet, men ;-)). Han förstod, men fortsatte visa sin ömhet och hur mycket HAN tycker om henne.

Till slut orkade Mia inte längre, utan sa att vi tar ett break, saker och ting har gått för fort fram. De hade dejtat några gånger och Mia kände det som att de hade varit ett par i flera år(och hur kul är det på en skala?).

I fredags så skrev Mia ett "avskeds-sms" men idag kom det ett e-mail där han uttrycker sin kärlek för henne och avslutar med en mycket vacker dikt. Jättegulligt mail, men samtidigt undrar man? Lyssnade han överhuvudtaget på vad hon har sagt, gång på gång?

Fast, han är i och för sig kanske inte konstig, utan mer så hopplöst kär att han inte ser klart. Och det kan ju tjejer också vara! Så jag kanske tar tillbaka det där med att killar är konstiga. För egentligen är de ju inte mer konstiga än vad vi är.

Däremot är en annan kille konstig(eller vad tusan jag nu ska säga). En kille jag träffat. Eller träffat och träffat. Nåväl, den historien kanske jag berättar en annan gång.

Kommentarer:
Postat av: Hmmm...jag :Mia =o)

Kunde inte sagt de bättre själv...hahaaaa... Känns verkligen helt hopplöst nu...?!?! Och inte första gången det häner heller?? Som jag sa: ser dom bara att mina läppar rör sig, men hör inte vad som kommer ur käften?? Puh... jag blir helt slut....

2007-07-11 @ 12:56:36
Postat av: Tippis

Mm, er enig i at det er veldig avtennende om det blir for mye på en gang... Jeg klarer ikke sånn jeg heller....Men det gjelder vel ikke bare mannfolk..jeg tror begge kjønnene er like ille :D
( Er forresten enig i det siste du skrev der også.. )

2007-07-11 @ 13:36:00
Postat av: Bluemood

Det är sannerligen inte lätt det här med Venus och Mars!
Men hade det varit lätt, så hade det kanske blivit tråkigt eller någe?


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits