Long time, no see

Nu var det visst jättelänge sedan jag skrev sist. Som ni vet, skriver jag mest här när jag är uppvarvad, så ja, det är jag nu.

Kom tillbaka till jobbet 18 augusti och då var jag off. Var det i ca 2 veckor, men sen svängde det till att jag gick upp i varv istället.

Jag har sjukskrivit mig, för jag känner att jag nog skulle gå upp i mer varv om jag var på jobbet. I torsdags gjorde jag en impuls-grej på jobbet... Pratade med Tanja, som jag känner sedan tidigare. För övrigt så började jag på det här jobbet 7 januari i år så har inte jobbat där jättelänge. Hur som helst, till saken;-)

Jo, Tanja berättade att de skulle anställda 2 nya på order. Ju mer vi pratade desto mer intresserad blev jag av att byta avdelning. Tanja gick och pratade med sin chef som är chef på order. Hon sa att det är rätt fult att ta någon från en annan avdelning så hon ville att det skulle gå rätt till. Så jag skrev ett mail till HR-chefen och frågade om vi kunde prata en stund. Det kunde vi, så sagt och gjort.

Hon blev rätt förvånad och undrade om jag verkligen ville dit? Det har nämligen varit rätt kaosartat på order de senaste månaderna, omplaceringar, förändringar av arbetsrutinerna och så vidare. Hon ville också veta varför jag ville flytta från AR. Jag berättade som jag kände, med Elsa till exempel. Vi är 6 tjejer som delar rum och jag sitter mittemot Elsa. Hon är yngst i gänget, hon fyller 30 nästa år. Men hon trivs inte alls och det är mycket dynga som kommer ur hennes käft. Det är ganska tröttsamt att lyssna på i längden... men jag är tyvärr alldeles för snäll för att kunna snoppa av henne på ett bra sätt.

Hur som helst hade jag tänkt prata med Unn idag, Unn är vår närmaste chef. Men nu blev det inte så, det får bli när jag är tillbaka på jobbet istället.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits