Äntligen hemma!

Ja, nu är det färdigjobbar för min del:-) Helt otroligt! Jag har jobbat alldeles för mycket(9,5 h övertid) den här veckan som har varit... inte direkt så man borde jobba när man är höggravid och ska ha barn om 12 dagar. Menmen! Nu är det över iallafall:-) Egentligen känns det inte helt 100 bra, för jag har lämnat en hel del jobb åt mina kollegor.. men samtidigt så kan jag ju inte hjälpa att 2 var på semester den här veckan. Då fick man ju 1 extra tjänst den här veckan.. plus att jag lärt upp min vikarie mån-ons(efter hennes ordinarie jobb mån. och innan tis-ons).

Jag hade lite ont i huvudet idag och antingen var det för att jag var överarbetad eller för att jag tagit sömntabletter i så många dagar nu. Ikväll ska jag ta 1,5 proppis plus 1 zyprexa. Mailade min läkare och frågade igen om zyprexa och det var ok att ta det. Han skrev att jag skulle höra av mig om jag ville ha lite tätare kontakt vid förlossningen. Finns ju viss risk att jag blir speedad då.

J var här igår och det var skönt. Jag fick skälla en del... sa bland annat "en normal kille hade städat lägenheten(han kom med morgontåget och åkte hem och satt här och jobbade tills vi skulle till KS) och köpt 10 röda rosor". Då lomade han iväg och hämtade en vas med 10 röda rosor... :-P Han hade visst köpt blommor, där chockade han mig lite;-) Jag grät en skvätt också, för det gör mig så ledsen när jag tänker på hur han har behandlat mig under graviditeten.

Jag hoppas verkligen att han anstränger sig nu. Vore skönt om saker och ting kunde ordna till sig!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits